بستهبندی خلاقانه و کارآمد رمز موفقیت در فروش بیشتر میباشد. در دنیای رقابتی که امروزه صاحبان بسیاری از کسبوکارها را به چالش کشیده، موفقیت هر محصول در فروش، مستلزم این است که بستهبندی و ظاهر محصول بتواند ارتباط موثری را با خریداران ایجاد کند و زمینه جلب نظر مشتری را فراهم سازد. تجربه نشان داده که ارتباط عمیقی بین طراحی بستهبندی، اندازهی محصول، اطلاعات محصول و فناوری بستهبندی با جلب نظر مشتری و قصد خرید مصرف کننده وجود دارد.
همانطور که در مقالات پیشین نیز به آن اشاره کردیم بستهبندی یک تبلیغات فعال است که به صورت زنده به معرفی خود میپردازد. همانطور که تبلیغات از جانب محصول سخن میگویند، این بستهبندی است که محصول را به سخن گفتن و معرفی خود وا میدارد. امروزه تلاشی که از طرف تولیدکنندگان محصول در جریان است طراحی بستهبندی با توجه به خصوصیات مصرفکننده میباشد. میتوان با در نظر گرفتن خواستهها و الزامات مشتریان در طراحی و تولید محصولات در بازهی زمانی بلندمدت رضایت مشتری را بدست آورده و درصد فروش و وفاداری مشتری را بالا برد.